Oost Java

22 augustus 2018 - Malang, Indonesië

18 augustus 2018

Vandaag moeten we helaas het bruisende Yogjakarta al weer verlaten. We hebben tijd te kort...We stappen weer op de trein. Nu naar Malang, Oost Java. Het is vroeg als we op het station staan, maar de kinderen hebben hun ritme gevonden. Acht uur lang spelletjes spelen, slapen en snoepen. Ze komen de tijd wel door.

Aangekomen in Malang merken we meteen dat het een stuk koeler is, dat komt doordat deze stad erg hoog ligt. Je ziet hier veel terug uit de koloniale tijd. Brede straten en statige villa’s. Uiteraard eten we tussen de ‘locals’ (vinden we het leukst) en doen we ‘s avonds  een bakje bij Toko Oen.

19 augustus 2018

Negen uur staat onze chauffeur klaar voor een van de mooiste dagen van deze reis. We doen eerst de Madakadipura waterval aan. We stappen allemaal gierend achterop een motor. June en Dirk samen, ze kunnen zo in een stoere videoclip. Nellie zit tussen de bestuurder en haar mama ingeklemd. Super cool! Daarna nog anderhalve kilometer bergopwaarts lopen, tja je moet er wat voor over hebben.

Maar eenmaal bij de waterval aangekomen weet je niet wat je ziet zo mooi. Wat een natuurgeweld, jemig! Een magische plek...

Onze gids klimt op teenslippers bij de rotsen omhoog met Nellie op z’n rug! Moeiteloos, zonder zich vast te houden. June is na hem het meest behendig van het hele stel. Wij volgen wel maar vraag niet hoe, geen foto’s van achteren graag!

We vervolgen onze weg door de bergen richting de Bromo. Even overstappen in een dikke Jeep en dan crossen we door het bekende maanlandschap naar de vulkaan.
De meiden gaan te paard omhoog, wij besluiten te lopen. Wat een klim! Bovenbenen verzuurd...daar gaan de na de vakantie aan werken! Bijna op de top eten we bamisoep (pop mie) om vervolgens nog een 250 treden hoge steile trap te beklimmen naar de rokende en ronkende krater. Boven is het uitzicht wederom adembenemend mooi! Dit mag je niet missen. Check de foto’s!

20 augustus 2018

We bezoeken vandaag Kampung Warna Warni om eens een kijkje te kunnen nemen in het dagelijkse leven van de mensen hier. We delen speelgoed en snoep uit aan de kindertjes die we tegen komen. Blijft altijd mooi om te zien hoe gauw een kinderhand hier in Indonesië  gevuld is.  Michiel trapt nog even een balletje met wat jongetjes en daarna stappen we in de bus richting Surabaya. Daar nemen we het vliegtuig van 19:00 uur naar Denpasar, Bali.

21 augustus

Na de reisdag van gisteren nemen we even een dag rust. Lekker spelen in het zwembad en daarna het strand op. Mie goreng onder de palmbomen en de zonsondergang op Kuta Beach. Bijzonder om zo uren samen door te brengen...hier kan niets tegenop!

1. Nico:
    Lieve mensen,
    Wat een schitterende ervaring voor jullie.
    Als er iets moois is aan deze tijd, dan is dat toch wel de mogelijkheid om landen en continenten te bezoeken die voorheen voor vrijwel iedereen financieel onbereikbaar waren. En niet te vergeten natuurlijk het vermogen van de achterblijvers reislustige familieleden bijna op de voet te volgen dankzij de hedendaagse communicatiemiddelen.
    Jullie keus voor dit land is een schot in de roos. Het landschap ziet er adembenemend mooi uit en de bewoners ogen uitzonderlijk vriendelijk.
    We genieten volop met jullie mee. Dat kan ik jullie verzekeren.
    Hartelijke groet en nog heel veel mooie momenten toegewenst.
    N & B
  2. Els Sonepouse:
    Lieve allemaal,
    Als ik dit lees kan ik niet wachten om te vertrekken, we gaan allemaal dezelfde dingen zien en ook naar toko Oen.....nu even rust op Bali en bijkomen van al deze mooie ervaringen!
    Elsxx
  3. Nico en Marian:
    22 augustus 2018
    Wauw wat een ervaringen. Dat wordt een fotoboek maken! Jullie genieten volop dat is goed te zien. Wij maken ons op voor de terugvlucht. Dikke knuffel van ons
  4. Wieke Wagenaar:
    22 augustus 2018
    Wauw! Weer fantastische foto's ;-) en een geweldig verslag....ik zie potentie 😉 hahaha. Wat maken jullie mooie herinneringen met elkaar op deze manier....have fun guys en nog lekker genieten. Liefs uit Joure...😘
  5. Dianne en Bas:
    23 augustus 2018
    Mooi hoor allemaal weer! Geniet er lekker van, hier giet het van de lucht 😁. Het duurt nog lang maar Fedde heeft het veel over de adrieotachtig van emirates dus nog wel of een filmpje voor hem 😊. Dikke kus uit Wognum