Pai, Khao Sok en Koh Samui

12 augustus 2019 - Lamai, Thailand

De rit van Chiang Mai naar Pai in de door ons gehuurde Toyota Fortuner (met Michiel als chauffeur) was fantastisch! Dwars door de bergen en rijstvelden, steile en vooral scherpe haarspeldbochten, wat een rit! Deze Mae Hong Song loop is echt een aanrader. Die Toyota overigens ook...

In Pai, een klein stadje in het noorden in de provincie Mae Hong Song, verbleven we in een prachtig resort. Hier kom je echt tot rust en uiteraard hebben we dan hier ook ons eerste echte massage! Met z’n allen tegelijk naast elkaar, gordijnen open, lachen! De kinderen liggen er bij als kleine pasja’s, te erg! Maar geef ze eens ongelijk...

De dagen erna keren we terug naar Chiang Mai om vervolgens het vliegtuig te nemen naar het Surat Thani. We gaan meteen door naar Khao Sok national park, een van de oudste regenwouden ter wereld. Kalksteenrotsen, grotten, wilde dieren en slapen in een hutje op het prachtige smaragd groen gekleurde water...het is hier echt adembenemend mooi! Zwemmen, kajakken, varen en een wandeltocht door de jungle. Vooral veel waarschuwen om voorzichtig te lopen (want het heeft nogal geregend) en dan als moeder zelf tot twee keer toe keihard onderuit zeilen...en dan gigantisch uitgelachen worden. Nou lol hebben we in ieder geval. Wat een natuur...en al die geluiden van krekels, kikkers, apen en andere dieren.  We slapen hier een nacht en varen de volgende dag al weer met de veerboot naar Koh Samui. Dat is dan weer meteen het andere uiterste...een prachtig appartement, brandschoon en centraal gelegen. Maar de herrie en drukte op straat is weer een groot contrast, even schakelen dus...er is wel ontzettend veel te doen hier. En het strand is ook hier weer erg mooi. We wisselen de stranddagen af met het bezoeken van markten, tempels, snorkelen op Koh Tan. We huren een auto en rijden een dag rond over het eiland, dat ongeveer 25 km lang is. En dan vliegt zo’n week ook weer om, helaas...vandaag de  spullen pakken en gereed maken voor de vlucht naar Bangkok. Nog een keer Bangkok in en eten in China Town, een mooie afsluiter.

Woensdag zijn we er weer, home sweet home! Maar allen met lichte weemoed...we komen zeker nog eens terug!

1. Ton:
    12 augustus 2019
    Heel mooi verhaal en heel indrukwekkend.Mooie foto's, bedankt.Goede vlucht Woensdag.Gr.Pappa.
  2. Heit en Mem:
    12 augustus 2019
    Gallo Gallo, het ziet er goed uit. Mooi om te zien hoe jullie dit allemaal meemaken. Goede reis terug. Tut Heit en Mem
  3. Nico en Bea:
    12 augustus 2019
    Met zo' enthousiaste beschrijving verbaast het mij geen moment dat jullie de wens uitspreken ooit weer terug te komen.
    Wat een prachtige ervaring nemen jullie als herinnering mee naar huis
  4. Dianne en Bas:
    12 augustus 2019
    Klinkt weer super! Geniet er nog even van en alvast een goede reis! X
  5. Greet. Kruiderink.:
    12 augustus 2019
    Lieve Eva, Michiel en June, Ben onder de indruk, wat en prachtige reis!
    Geniet nog van de mooie laatste dagen en gauw tot ziens.
    Heb boek en tijdschrift ontvangen, liefs je tante.
  6. Wieke Wagenaar:
    12 augustus 2019
    Een hele goede reis terug gewenst! Dikke kus van ons 💋