Bali en Nusa Lembongan

29 augustus 2018 - Bali, Indonesië

22/23 augustus 2018

Vandaag vertrekken we met de boot vanaf Bali naar het eiland Nusa Lembongan.
Het is ongeveer een half uurtje varen. De boot is niet heel groot maar er hangen 5 motoren van elk 350 pk achter...we zullen er later achter komen waarom dit zo is.

Ons verblijf op het eiland bij Nanuk’s bungalows is zo prachtig! Echt een paradijs. Prachtige houten huisjes met veranda en een hemelbed. De douche en wc zijn in een aangrenzend buitenverblijf met beplanting en al! Je zit dus in het zonnetje, tussen de bloemen op het toilet.

23 augustus 2018

We gaan vandaag het eiland rond in een 6 persoons golfkar. Wat een giller! Michiel stuurt en wij stuiteren achterin alle kanten op.

Een echt goede plek om te snorkelen vanaf de stranden vinden we helaas niet.
Dan moet je weer de zee op met een tour. Dat doen we maar niet met de kinderen.
We bezoeken de verschillende stranden en kliffen. Het valt ons vooral op dat hier ook enorm veel toeristen zijn. Je staat nergens alleen, er staan minstens honderd man om je heen. Ach dat gedoe met die selfies voor Instagram....hebben wij gelukkig geen last van dus hoeven we ze ook niet weg te jagen.

Intussen is er weer een aardbeving geweest op Bali. Wij hebben overigens helemaal niets gemerkt hier. De kinderen weten wat we gaan doen als het zover is, dus we zien het wel.

24 augustus 2018

Vandaag nog even lekker zwemmen  en daarna met de boot terug naar Bali. Fabian is vanochtend vroeg al vertrokken om te dialyseren en waarschuwt voor de woeste zee. Zal wel meevallen...Als wij eind van de dag gaan varen is het niet best. Nu snappen we al dat 'pk-geweld'  We jagen over de golven die soms huizenhoog lijken.
Het water kolkt over de boot en het lijkt af en toe dat we worden opgeslokt door een golf. We verdwijnen uit het zicht en worden vervolgens weer tientallen meters de hoogte in geduwd. Ik merk dat we zelf niet heel relaxt meer zijn.
Kijk even achterom naar wat Balinezen. Die lijken zich niet druk te maken, zij zijn wel wat gewend. Daar houden we ons maar aan vast dan. We zijn blij als er land in zicht komt.

We slapen nog 1 nacht in Bakung Beach en eten op het strand bij ons favoriete tentje. Morgen gaan we naar ons laatste hotel op Bali.

25, 26  en 27 augustus 2018

We verhuizen naar het Ida hotel in het centrum van Kuta. Twee schitterende bungalows in Balinese stijl. Prachtig! Hier gaan we het wel even uithouden.

Nu is het tijd voor het strand. Wat een golven! June en Dirk mogen een body board huren. Die liggen de hele dag in het water. En wij ook trouwens ook. De zee in of uit is trouwens lastig...dat moet goed getimed worden. Door de kracht van het water wordt je soms onderuit geschoffeld dus het is op het juiste moment rennen of......toch Eva?En de slappe lach krijgen helpt dan al helemaal niet!

De helft van ons maakt nog een uitstapje naar Amed om te snorkelen. Het is zo mooi en rustig daar. Nellie heeft voor het eerst gesnorkeld. Ze is trots en blij! Helemaal verbaasd over wat ze allemaal ziet! Het lijkt wel of ik in finding nemo zit mem!
‘Die kenne we ook weer afvinken’ zeggen we dan!

28 augustus 2018

Zo wat zullen we vandaag es effe doen? Strand, golven? Ja! Het blijft fantastisch. Fabian is vandaag jarig, bij het ontbijt krijgt hij cadeau’s.

Een mooie batik stropdas, een polo shirt, een luchtje en een zilveren armband. ‘s Avonds lekker uit eten bij Made’s Warung.

De meiden willen graag  gemasseerd worden in een salon. Vooruit dan! Voor een paar euro worden ze een half uur met olie in gesmeerd en gekneed. Heerlijk vinden ze het! Daar liggen ze hoor! Oh en ze slapen ook al samen...Nellie zegt steeds: zussie! Dat gaat June wat te ver. Vriendinnetje dan? Oh en of je me dan ook even wil voeren?

29 augustus 2018

Vandaag de laatste dag op Bali.Helaas...we vliegen vanavond naar Jakarta dus gelukkig hebben we nog de hele dag!

1. Dianne en Bas:
    29 augustus 2018
    Die bootreis.... hoe heeft Michiel dat overleefd?! Arme jongen...

Geniet nog vd laatste dagen!!

Xx
  2. Wieke Wagenaar:
    29 augustus 2018
    Wauw wauw wauw.....wat een paradijs! Geniet nog even van jullie laatste uren en we wensen jullie een goede reis terug. Tot 8 sept lieverds 😘😘😘.....
  3. Nico en Marian:
    29 augustus 2018
    Geweldig weer, en wat een mooie foto’s, dat jullie genieten is goed te zien. Goede reis terug, ❤️
  4. Ton:
    29 augustus 2018
    Fantastisch verhaal geniet er nog maar even van,bedankt voor de foto's.
  5. Roos en Chiel:
    29 augustus 2018
    Wat fantastisch om weer te lezen! Haha Eef ging je op het verkeerde moment de zee in? Nog gefeliciteerd Fabian:)! Geniet nog van jullie laatste dag, vast en zeker voorbij gevolgen. Dikke kus Roos en Chiel
  6. Heit en Mem:
    29 augustus 2018
    Prachtig mooi allemaal. Gelukkig heelhuids van de zee af. Mooie verhalen maarrrrr blij jullie straks weer te zien allemaal. Geniet er nog van. 🙋🏻‍♂️
  7. Els Sonepouse:
    29 augustus 2018
    ha wat een prachtige verhalen weer ! Geen Nusa voor mij dus haha...goede vlucht naar Jakarta en wie weet tot vrijdag!
    Elsxx