Het noorden van Thailand

28 juli 2019 - Chiang Mai, Thailand

Vanaf Bangkok een prima vlucht naar het stadje Chiang Rai gehad.

Chiang Rai ligt in het noorden van Thailand op de grens met Laos en Myanmar.

Op dit moment is het regenseizoen hier in Thailand. En we worden niet teleurgesteld... het komt hier in het Noorden met bakken uit de hemel.

De temperatuur is hier zeer aangenaam en we hebben het prima naar onze zin. Beetje slenteren over de avondmarkt, lekker zwemmen in het zwembad en misschien wel de beste koffie drinken die we ooit gedronken hebben in het kattencafé (favoriet van Nellie🐱).

Neel en ik hebben samen ook nog the white temple ‘het papieren paleis’ bezocht. Tot slot hebben de mannen zich nog een snelle Thaise coupe aan weten te meten.

Bustickets geboekt en van Chiang Rai naar Chiang Mai gereden. Een rit van ongeveer 4 uur dwars door het groene Noorden van Thailand. Een bus met uitstekende zitplaatsen, flesje water en een airco op standje diepvries. Er is zelfs een wc achterin de bus... Ik denk dat we die even overslaan...

Chiang Mai is een bruisende stad. Echt overal zijn grote (nacht)markten en het stikt hier van de eetkraampjes. Er wordt hier op alle fronten flink ingeslagen...

Gisteren dialyse gehad in Chiang Mai. Alles prima geregeld en goed gespoeld.

Voor de dames hebben we gisteren een kookcursus geregeld. In de namiddag werden Eva en Neeltje opgehaald en hebben tot laat in de avond allerlei Thaise gerechten gekookt. Wij hopen hier thuis de vruchten van te plukken.

Voor de volgende dag hebben we een busje met chauffeur gehuurd die ons naar de Sticky Waterfalls brengt.

Een grote rotspartij die je, met hulp van touwen, kunt beklimmen. De kinderen zijn nu voor de 4e keer bezig. Ik moest dit verslag schrijven dus kon het helaas maar bij 1 keer houden...😏

We hebben het prachtig met z’n allen... Iedereen vermaakt zich opperbest. Het zijn  lange dagen, vroeg op en laat naar bed. Michiel en ik hebben gelukkig meditatie ontdekt en oefenen dit vaak in e bus.

Voor de komende paar dagen hebben we zelf een auto gehuurd en rijden we naar Pai. Daar blijven we een paar dagen om vervolgens weer terug te keren naar Chiang Mai.

Deze reis is mede mogelijk door Cornelissen en Blauw Reizen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ton:
    28 juli 2019
    Bedankt voor de mooie foto's en een prachtig reisverslag.geniet er maar van jullie hebben het wel verdiend.Gr.Opa Ton.

Ook dikke kus voor Dirk en Nellie.
  2. Wieke Wagenaar:
    28 juli 2019
    Schitterend!! En wat een fantastic reisverslag 😉...ik zie een nieuw talent in je opkomen Fabe. Moet je wat mee doen....😂😂😂...
    Heel veel plezier folks en de groetjes....
    Wij zijn weer in Joure, onze vakantie in Limburg zit erop. Nu nog 1,5 week hier leuke dingen doen 👍🏻😉.
    Dikke 💋
  3. Nico en Marian:
    28 juli 2019
    Mooi hoor!! Witte tempel zijn wij ook geweest. Wij zitten inmiddels in Shanghai, wat n stad. Na de nachttrein van 16 uur nu eerst ff rusten 😘
  4. Greet. Kruiderink.:
    28 juli 2019
    Lieve reizigers, Heb genoten van jullie verslag en ben blij dat jullie zo genieten en me er deel van laten zijn.
    Wens jullie nog veel mooie momenten en geniet van de mooie natuur en elkaar, groeten voor allen van tante Greet.
  5. Heit en Mem:
    28 juli 2019
    Machtig mooi Neeltje. Mooi te lezen weer (Fabian?) Gezellig toch met zijn allen. Geef Michiel en Fabian even een hunk. Ha ha. Lachen denk. Eva een tut van Heit en Mem. Ennn de kinders ook. Ga er voor. Gr Heit en Mem. Normandië 💪
  6. Els Sonepouse:
    28 juli 2019
    Echt weer gave dingen doen jullie!! Geniet ervan! xxEls
  7. Nico en Bea:
    1 augustus 2019
    Lieve kinderen, Wat hebben jullie het mooi daar en inderdaad een heel mooi land. Wat doen jullie veel! Allemaal blije gezichten. Ben benieuwd naar de Thaise hapjes.
    Geniet nog een paar weken. Liefs van Bea en Nico