Centraal Java

18 augustus 2018 - Yogyakarta, Indonesië

15 augustus 2018

Onze dag begint al vroeg want vandaag vertrekken we met de trein van Bandung naar Yogjakarta. Gisteravond nog een emotioneel afscheid van onze chauffeur Dennis.
We hebben 3 dagen met hem opgetrokken en hij heeft ons veilig overal heen gereden. Ontzettend fijn om hem erbij te hebben. Dat gevoel was wederzijds en er werd zelfs een traantje weggepinkt. Bijzondere ontmoeting met een fijn mens!

Om 06:00 uur zitten we allemaal monter aan het ontbijt. Dirk en June nemen standaard een warme hap in de ochtend en dat het nu wel heel vroeg is maakt de trek er niet minder om.  Om 07:20 uur vertrekt de trein en gelijk krijgen we prachtige plaatjes van de omgeving. Dwars door de Preanger zoals deze omgeving wordt genoemd. Adembenemend mooi! Mooie Sawa’s waarop je mensen ziet werken in een enorme kleurrijke omgeving. Langs de kant staan bij de huizen die we passeren de kindertjes te zwaaien. Iedereen geniet van de reis ook al is deze lang. Af en toe wat kletsen, computeren, muziek luisteren en een uiltje knappen. Om 15:00 uur stipt arriveren we op het Station van Yogjakarta waar de nieuwkomers al gelijk merken dat dit een mooie bruisende stad is.
Het Guesthouse dat de mannen voor ons hebben uitgekozen is helemaal fantastisch met mooie muurschilderingen en lieflijke zitjes en een heerlijk zwembad. De kinderen liggen er gelijk in. In de avond onze bergen vuile was weggebracht voor slechts 1,50 per stel, dat ze het er voor doen!

Donderdag 16 augustus 2018

Vandaag de Borobudur en de Prambanan bezocht. De eerste is een boedistische tempel ontdekt in 1815 en de tweede is hindoeïstische tempel.
Beiden adembenemend mooi en imposant. Hoe hebben ze dat in godsnaam gemaakt. Unesco ontfermt zich over het behoud en dat is maar goed ook. Deze plekken moeten door zoveel mogelijk mensen gezien worden. De kinderen houden zich kranig ondanks de warmte en het lopen. Ook zij genieten hier van. Ze beseffen zich dat dit wel heel bijzonder is. Zoals altijd laten het ons goed smaken met de heerlijke gerechten. We zijn de nasi en Bami nog lang niet zat alleen Nellie ziet een pannenkoek op de kaart en die lonkt ...
De kinderen kunnen het heel goed met elkaar vinden en ze gieren het vaak uit.
Heel leuk om te zien.  We sluiten de dag af met Yahtzee. Morgen even een dagje in het guesthouse dus lekker luieren en zwemmen boekje lezen en doen waar je zin in hebt. In de avond lekker shoppen op de Marlioboro. We hebben allemaal wel iets gezien wat we graag willen hebben. Dus we gaan ff spenden!!

1. Wieke Wagenaar:
    18 augustus 2018
    Wat weer een fantastisch verhaal om te lezen! Have fun guys...😘😘😘 lieve groetjes van ons.
  2. Heit en Mem:
    18 augustus 2018
    Mooie belevenissen weer. Mooi om te horen dat alles goed gaat. Veel plezier nog en wachten op het volgende verhaal. Tut olleger. 💪
  3. Els Sonepouse:
    19 augustus 2018
    Jongens wat leuk dat ik weer kan meelezen! Over 10 dagen zijn wij er ook.
    Ik las over Dennis hebben jullie hem ontmoet in Jakarta?
    Misschien wil hij dan ook wel onze chauffeur in Jakarta zijn?
    Veel plezier he!
    Hebben jullie nog iets gevoeld van de aardbeving van vandaag op Lombok?
    Lieve groet!
    Els