Van Depok via Bogor naar Bandung

15 augustus 2018 - Bandung, Indonesië

12 augustus 2018

Vanochtend hebben we afscheid genomen van oom Arnold. Wat hebben we het hier weer gezellig gehad!

Aangekomen in Bogor eerst maar eens even de lokale markt op. Al die heerlijke aroma’s....de meiden liepen met hun neus dichtgeknepen naast de moeders.
Het huilen stond ze nader dan het lachen. Helemaal toen we in een oude mall naar de wc moesten. Nou ze gingen toch echt niet gehurkt plassen! Eva en ik wel, wij kunnen er wel om lachen hoor. En dan naar de bovenste etage om even wat te eten...lijkt wel een oorlogsgebied hier, jemig! Zijn we in Aleppo? De helft staat leeg en is half ingestort. Zo smerig en vervallen hebben we het nog nooit gezien. Hier kijken de kinderen dan weer niet van op. Die zien het niet eens zo lijkt het. Mooi hoe we alles anders beleven.

13 augustus 2018

Vanochtend zijn we vroeg vertrokken naar Taman Safari, een fantastisch leuke dierentuin voor jong en oud. Onderweg bossen worteltjes gekocht om de dieren te voeren. Kamelen, nijlpaarden zebra’s en chagrijnige lama’s, allemaal lusten ze wel een worteltje. Wat een lol als zo’n beest ineens zijn hoofd door het autoraam steekt.

Begin van de middag rijden we door de Puncak richting Bandung. Het is elke keer weer zo mooi om te zien, wat een omgeving!

14 augustus 2018

Aangekomen in Bandung gaan we met onze chauffeur op pad. We rijden door prachtige dorpjes de bergen in (Bandung ligt in een vallei). We bezoeken de theefabriek Ciater die de helft van hun productie exporteert naar Europa voor merken als Pickwick en Liptonice.

Op de terugweg lunchen we op een plek waar kopi luwak geproduceerd wordt.
Nou dan nemen we meteen een bakkie. Eva vindt het zielig maar de kinderen nemen de luwak meteen op de arm hoor! Alsof het een huiskat is, haha!

In de namiddag ontmoeten we Fabian (net terug van dialyse) bij Anklung school Udjo. We krijgen een voorstelling van dans, poppenspel en Anklung muziek door kinderen. Heel schattig!

Morgenvroeg stappen we op de trein naar onze volgende bestemming Yogyakarta. Een reis van 8 uur lang, spannend!

1. Heit en Mem:
    15 augustus 2018
    Prachtig mooi allemaal. Ja ja wij zijn hier verwend met alles. Goed weer eens met de neus op de feiten gedrukt. Wat weer een beleving voor jullie. Mooie foto’s leuk om te zien. Wat zie ik is Michiel weer verliefd op Eva. Ha ha. De groeten allemaal. Voorzichtig en we wachten op het volgende verhaal. Tut 💋
  2. Ton:
    15 augustus 2018
    Bedankt voor de mooie foto's wij zijn blij dat jullie ervan genieten.
  3. Nico:
    15 augustus 2018
    Indrukwekkend mooie reis beleven jullie. Straalt van jullie af en dat voelt goed.
    Het is wel duidelijk dat jullie een volstrekt andere wereld zijn binnengevlogen.
    Leuk ook om familiebanden daar aan te halen en zo gastvrij te worden ontvangen.
    Word niet moe ons met foto's en verhalen op de hoogte te houden, want we genieten er van.
    Een warme groet uit een afgekoeld Holland.
    Nico en Bea